Tuesday, January 7, 2014

Healing Crisis Semasa Pengambilan SHAKLEE

Apakah itu Healing Crisis?

HEALING CRISIS adalah satu proses di mana badan mengalami satu keadaan untuk penyucian dan pembinaan semula.  Ia digelar 'healing' (penyembuhan) kerana badan kita sedang sembuh dan akan menjadi lebih kuat.  Ianya disebut 'crisis' (krisis) kerana simptomnya kadang-kadang sangat dramatik dan boleh menyebabkan seseorang itu tidak selesa.  Healing crisis adalah satu proses yang normal yang dialami oleh seseorang apabila mengubat secara semulajadi.  JANGAN BERHENTI MAKAN SUPPLEMENT ANDA!!

 Mengapa ianya berlaku?

 Apa yang berlaku sebenarnya bukannya kesan sampingan atau side effect, sebaliknya ia adalah tindakbalas nomal yang menunjukkan supplement anda berkesan.  Ini bermakna sistem badan anda mula bekerja untuk membuang toksin-toksin yang telah lama berada di dalam badan.

Antara tanda-tanda anda mengalami HEALING CRISIS.
  • penat melampau
  • sangat mengantuk
  • cirit-birit
  • gatal-gatal
  • jerawat naik tiba-tiba
  • loya
  • sakit kepala
  • pening
 HEALING CRISIS bukan bermakna tubuh anda tak serasi dengan supplement SHAKLEE, tapi ia menandakan yang ada tindak balas sedang berlaku dalam tubuh anda. Ia adalah positif, dan tak lama pun. Ibaratnya tubuh anda sedang dibersihkan dari segala junkies dan toksin yang bersarang dalam tubuh anda selama ni. Jadi apa yang kita perlu buat ialah, dengan meminum banyak air sekurang-kurangnya 3 LITER SEHARI untuk flush semua junkies dan toksin yang dah lama bersarang dalam badan kita ni.. Ingat, sel-sel tubuh mengambil masa at least 90 days to change/ react.
 Vitamin & mineral Shaklee adalah diperbuat dari sumber semulajadi agar ia dapat dimanfaatkan sebagaimana kita mendapatkan vitamin c dengan memakan buah oren dan berjemur di bawah matahari pagi untuk mendapatkan vitamin D. Namun, adakah orang yang tidak serasi dengan vitamin? 
Sebenarnya ada 3 jenis golongan yang merasakan mereka tidak serasi dengan Shaklee:
  1. Yang mengalami rasa nak demam, pening, rasa nak muntah, etc. bila mengambil supplement Shaklee
  2. Yang merasakan tiada apa2 perubahan terhadap dirinya
  3. Yang mengalami masalah seperti ruam2, gatal2 dan sebagainya.
Golongan 1 -  mereka yang mengalami HEALING CRISIS atau krisis penyembuhan.
Golongan 2 -  mereka yang menghadapi masalah penyerapan vitamin oleh sebab2 tertentu
Golongan 3 -  mereka yang alergi pada supplement yang mengandungi herba contohnya alfalfa

 Krisis penyembuhan atau HEALING CRISIS adalah kesan yang dapat dirasai oleh mereka yang mengambil makanan tambahan, terutama vitamin & mineral natural SHAKLEE. Ini berlaku bila tubuh kita yang yang banyak radikal bebas mula membebaskan toksin dan membina semula sel-sel tubuh, hasil dari pengambilan pemakanan tambahan bermutu SHAKLEE. Pengambilan makanan bernutrisi tinggi (dalam kes ini, vitamin/mineral Shaklee) membuatkan nutrien ini bertindakbalas dengan oksigen dan menjadikan sistem dalaman kita lebih cergas bekerja. Oleh yang demikian, tisu-tisu dan sel-sel mula membuang toksin. Jadi, mereka yang pertama kali mengambil nutrien bermutu ini akan mula berasa tak sedap badan, mungkin nak demam, sakit kepala, sakit pinggang, muntah-muntah dan sebagainya.


Sekiranya berlaku HEALING CRISIS seperti di atas pada diri anda jangan stop makan supplement yer...Kesan itu hanya SEMENTARA...

Untuk dapatkan supplement SHAKLEE...
Hubungi/SMS/WASSAPP 
LYNN HURAIZA 0137660226
EZAL HURAIZA 0167125226
SHAKLEE ID : 914534

No comments:

Post a Comment